به تیم ما بپیوند. فیلم های آموزشی رایگان،آموزشگاه تخصصی کامپیوتر مهدر 09371070376 | → Mahdor.com
استراتژی کسب و کار چیست؟

استراتژی نیاز حیاتی هر کسب ‌و کاری محسوب می شود. هر فردی برای آغاز یک مسیر جدید و حرکت به سمت هدف خود نیازمند نقشه‌ی راهی است که آن را استراتژی یا راهبرد می‌نامیم. استراتژی کسب و کار Business Strategy مشخص می کند، هدف از ایجاد یک کسب و کار چیست، این هدف چگونه محقق خواهد شد و از چه طریقی به درآمدزایی می رسد. البته در برنامه های آموزشی مهدر موارد دیگری هم ذکر خواهد شد، اما این عوامل ذکر شده اساس هر کسب و کاری را تشکیل می دهند و هیچ بیزینسی بدون مشخص کردن آنها نمی تواند مدت زیادی در بازار دوام بیاورد.

استراتژی فرایند آموزش تا کسب و کار

  • گام دوم : تعیین اهداف استراتژیک

    هدف این مرحله از فرآیند تدوین استراتژی کسب وکار، تعیین مجموعه ‌ای از اهداف پیشرفته برای تمامی بخش ‌های کسب و کار است. مرحله ‌ی اهداف استراتژیک نیازمند تعیین اولویت‌ ها و گردآوری اطلاعات برای بهبود عملکرد و برنامه‌ ها است تا چشم انداز و مأموریت کسب وکار مشخص شود تا از این طریق بتوانید مناسبترین استراتژی بازاریابی را شناسایی کنید.

    با نگاهی به مرحله اول تدوین استراتژی یعنی جمع آوری اطلاعات، و به ویژه تجزیه و تحلیل‌ ها می‌توانید تمامی نقاط ضعف و قوت شناسایی شده را در کنار اهداف خود درنظر بگیرید.

  • گام چهارم : مدیریت عملکرد

    شاید کل فرآیند برنامه ریزی و تلاش شما برای تدوین استراتژی کسب و کار به پایان برسد، اما ارزیابی مستمر تمامی اهداف و برنامه های اجرایی برای اطمینان از اینکه هنوز در راستای اهداف کلی حرکت می‌کنید، بسیار ضروری است. مدیریت و کنترل کل فرآیند یک استراتژی، فعالیت پیچیده ای است و بیشتر خود شما به امید روش ‌های جایگزین برای مدیریت استراتژی هستند. پیاده سازی، مدیریت و ارزیابی یک استراتژی کسب وکار نیازمند مربوط بودن اطلاعات جمع آوری شده، دسته بندی تمامی اطلاعات کلی، برنامه ریزی، اولویت بندی و داشتن یک چشم انداز استراتژیک مشخص است و تمام این موارد زمانی حاصل می شود که فرآیند تدوین استراتژی کسب و کار با دقت و به درستی انجام شده باشد.

  • گام اول : جمع آوری اطلاعات

    برای یافتن پاسخ باید بدانید که اکنون کجا هستید. پس قبل از حرکت به جلو باید عملکرد گذشته و یا شرایط فعلی خود را بررسی کنید. به دقت هر یک از بخش‌های کسب وکار مد نظرتان را در نظر بگیرید، عملکردهای خوب را شناسایی کنید، فعالیت‌هایی که باید تقویت شود و فرصت‌هایی که منتظر شماست مشخص کنید و تدبیری برای استفاده از آنها بیاندیشید.

    ابزارها و تکنیک‌هایی هستند که می‌تواند در این مرحله از تدوین استراتژی کسب وکار به شما کمک کند.(یافتن نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهدیداتی که شرکت با آن رو به رو است).

  • گام سوم : مشخص کردن برنامه ‌های تاکتیکی (Tactical Plans)

    اکنون وقت آن است که اهداف استراتژیک به برنامه‌های کوتاه مدت دقیق تری تبدیل شوند. این برنامه ها شامل عملکرد بخش‌های مختلف اهداف شما هستند. در این مرحله از تدوین استراتژی کسب وکار باید بر نتایج قابل‌سنجش تمرکز کرده و با ایجاد ارتباط در بازار کار، زمان و نوع خواسته ‌های مدنظر خود را  شناسایی کنید. برای اجرای استراتژی کسب وکار می‌ توانید از این برنامه‌ های تاکتیکی به عنوان عملکردهای سریع استفاده کنید.

    برنامه های تاکتیکی نوع عملکرد، مدت زمان اجرا، بسترها و شبکه هایی که جهت انجام تبلیغات به آن نیاز است را مشخص میکند، در نتیجه برنامه ریزی برای فعالیت در کسب و کار مورد نظرتان با شفافیت دنبال خواهد شد.

برترین نتایج را با ما تجربه کنید.

0روز

مدت زمان بازدهی از آموزش

0%

هنرجویانی که ما معرفی کردیم

0%

تلفیق کسب و کار با علم

مهدر در یک نگاه

کمپ کارگاهی ++C یک روزه camp-01-ok

کمپ کارگاهی ++C یک روزه

زبان c++ یکی از سریع ترین و قدرتمند ترین زبانهای دنیاست. بسیاری از مفاهیم برنامه نویسی به صورت کاملا شفاف در این زبان قا
مسابقات و جوایز ارزنده Mosabeghe-01

مسابقات و جوایز ارزنده

مسابقات شامل محورهای مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات و مدیریت فناوری اطلاعات است. همچنین این مسابق
سیستم کنترل مشتریان young-handsome-caucasian-contemporary-businessman-P7YL9CS(1)

سیستم کنترل مشتریان

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌

بررسی ریسک و میزان سود ساخت یک کارخانه

بلاگ man-draws-various-growth-charts-calculating

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چا...

روش های راه اندازی یک شرکت تجاری

بلاگ hipster-manager-with-smart-phone-walking-in-the-PFKTPR9(1)

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چا...

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

محسن

محسن

مهندس - پی تم

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

سوزان

سوزان

پی تم

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

محمد قاسمی

محمد قاسمی

طراح - پی تم
  • 1. طراحی

    لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

  • 2. توسعه

    لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

  • 3. بهینه سازی

    لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.